Solliciteren
Er zijn veel manieren waarop u een nieuwe baan kunt vinden. Bijvoorbeeld:
- Vacaturesites
- De meeste kranten hebben allemaal een eigen vacaturepagina
- Via social media, met name LinkedIn, tonen bedrijven direct hun openstaande vacatures.
- Uw persoonlijke netwerk
Netwerken is belangrijk bij het vinden van een nieuwe baan. Niet alle vacatures staan namelijk op het internet of op een vacaturesite. Meestal wordt zo'n functie intern ingevuld, of wordt er via via iemand aangenomen. Bij zo'n baan aangenomen worden gaat meestal door bijvoorbeeld een open sollicitatie te sturen. Als er op dat moment geen beschikbare vacature is, en later misschien wel, zal de kans groot zijn dat het bedrijf op dat moment alsnog eerst naar uw cv kijkt.
Solliciteren begint vaak met het opsturen van uw Curriculum Vitae (CV) en een motivatiebrief naar het bedrijf. Een sollicitatiebrief is dé manier om het bedrijf te overtuigen dat geschikt bent voor de gewenste functie. Bij uw CV is het belangrijk dat deze overzichtelijk weergeeft wat voor werkervaring u heeft, welke opleidingen en/of cursussen u heeft gevolgd en wat uw hobby's en interesses zijn.
Tips voor het solliciteren
Tips voor het opstellen van een CV